expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 sierpnia 2013

GDAŃSK MODNYM MIASTEM JEST


Kształty i motywy geometryczne weszły  w ostatnim czasie przebojem do mody, wnętrzarstwa i  architektury.

                                żródło: http://www.snobka.pl/tag/geometria

                                    tapeta: www.cole-and-son.com budynek: http://milligram.ne.jp/towered-flat

Coś mi jednak mówi że uwiodły architektów tworzących dla Gdańska  już wcześniej, skoro takim motywem ozdobiona jest kamienica przy ulicy Podkramarskiej. No i mamy dowód że Gdańsk modnym miastem jest ;)

                                                                            źródło: frctnstore

Niezwykła elewacja zainspirowała mnie by poszukać więcej  geometrii w Gdańsku  i znalazłam kilka przykładów: tych starszych

                                                 źródło: fineartsamerica -autorka sophie vigneault


i tych całkiem nowych, jak biurowiec  Nano w Garnizonie-na razie tylko w planach na wizualizacji. Bardzo mi się podoba i zaczynam  się zastanawiać czy przychodzenie do biura może być przyjemne


                                                                źróło:www.garnizon.pl

albo może praca w laboratorium  Politechniki Gdańskiej byłaby  lepsza - budynek wygląda nieziemsko. Ochrona budynku (która początkowo widziała we mnie terrorystkę)  mówiła, że w środku jest jeszcze lepiej, ale wpuścić mnie nie chciała.  No cóż, trzeba wierzyć na słowo Panu z wąsem, ewentualnie posiłkować się zdjęciami wnętrz z facebooka PG.



                        źródło:https://www.facebook.com/PolitechnikaGdanska/photos_albums/Tak wygląda Linte

Tu już dużo starsza Biblioteka Uniwersytetu Gdańskiego. Byłam zawiedziona gdy zobaczyłam że wewnątrz kulistych "dobudówek" są zwykłe pokoje do nauki indywidualnej. Gdy trwała budowa słyszałam różne wersje, np że tam studenci nie oddający książek w terminie mają biegać jak w karuzeli dla chomika i wytwarzać tym samym prąd dla biblioteki :P

 źródło: www.bg.ug.edu.pl

  Trochę spokojniej, ale tylko trochę -Centrum Wystawiennicze Amber Expo przy ul. Żaglowej 11



i inny klimat-mural na Zaspie stworzony przez PGR art. Ja się nie połapałam tak od razu ale to nic innego jak binarny zapis cytatu z dzieła Witkacego " Sztuka jest odrębnym światem, jest ostatecznym odbiciem jedności bytu".


                                                                     źróło: www.pgrart.pl

                                                                      źródło: www.bryla.pl

Na koniec ostrzegam:  nie odpuszczę geometrii i będę ją tropić na ulicach  Gdańska a jak  dopadnę to podzielę się z Wami łupem



2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotr Krzyżanowski28 maja 2019 12:27

    Ja byłbym skłonny powiedzieć, że całe Trójmiasto takie jest, gdyż pomorze to nie tylko Gdańsk. Jak spojrzymy na https://livemorepomerania.com/ to możemy zauważyć, że województwo pomorskie jest naprawdę atrakcyjnym miejscem do robienia wielu rzeczy. Ja zdecydowałem się kilka lat temu na przeprowadzkę na pomorze i jestem bardzo zadowolony z tego wyboru.

    OdpowiedzUsuń